Sperm Sayısını Artıran Besinler

Yazar Gökhan Asan on Thursday, 8 January 2015 | 01:10

İstridye
Çinko içeriği oldukça yüksektir ve bu da sperm kalitesine doğrudan bir etkendir. Özellikle folik asit ile tüketildiğinde, sperm sayısının %74’lere kadar yükseldiği gözlemlenmiştir. İstridye, süper çinko içeriğinin yanında, B12, magnezyum ve selenyum içeriği ile de öne çıkan bir besindir ve bu saydıklarımda sperm kalitesi ile doğrudan alakalıdır.

Börülce Salatası: 
Az önce de bahsettiğim folik asit alımını en tepeye çıkarmak istiyorsanız, börülce salatası sizin için bulunmaz bir nimettir. Doktorların hem fikir oldukları şey ise, folik asit eksikliği yaşanması halinde, kromozomsal anomalilerin gözlemleneceği.

Kuşkonmaz: 
İyi bir folik asit kaynağıdır, bunun yanında yüksek oranda antioksidan içeriğe sahiptir.

Siyah (bitter) çikolata:  
L- Arginine HCL, amino asit içeriğine sahiptir ve bu sayede kan akışı hızlanır. Bunun yanında bitter çikolata tüketimi, stresin sperm üretimindeki ve kalitesindeki negatif etkisini dengeler.

Muz: 
İçerdiği bromelain, doğal bir anti-inflamatuar enzimidir ve testesteron üretimine yardımcı olur. Vücutta artan testosteron, sperm üretimini artırır.

Ceviz: 
İçeriğindeki magnezyum, omega-3 yağ asitleri, protein, folik asit, bakır ve B1 (tiamin) sayesinde ceviz tam bir sperm dostudur diyebiliriz.

Sağlıklı, kaliteli spermler için dengeli beslenmeye dikkat!
Kabak Çekirdeği: 
Günlük yeterli miktarda tüketildiğinde, vücudun magnezyum, fosfor, çinko, demir ve bakır ihtiyacını fazlasıyla karşılar. Bu saydıklarımız da, yukarıdakilere benzer şekilde sperm sayısına ve kalitesine etki eder.

Sığır Eti:
Kırmızı ette bulunan l-karnitin, sperm kalitesine ve sayısına olumlu bir etkendir.   

Karpuz: 
İçeriğindeki likopen, karpuza, domatese kırmızı rengini verendir ve karpuzda en yüksek oranda bulunur. Günde tek bir dilim karpuz yediğinizde, sperm sayınızda %37,5 artış gözlemlenir.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..