Yulaf Yemek İçin 10 Neden

Yazar Gökhan Asan on Sunday, 19 October 2014 | 01:31

Yulafın faydaları saymakla bitmez

Şu andan itibaren, en azından sabah kahvaltılarında bir kase yulaf tüketmeniz için artık 10 tane çok önemli nedeniniz var;
  1. Yapılan bir araştırmaya göre, çok erken yaşlarda yulafla tanışan çocuklarda astım riski azalır. 
  2. Glutenden uzak duruyorsanız, beslenmenize yulaf eklemeniz vücuda daha fazla vitamin ve mineral alımı anlamına gelir ve vücudunuzdaki antioksidanlar artar. 
  3. Yulafta bulunan ve çözülebilen bir lif olan beta-glukan, bağışıklık sisteminin sigortası olarak bilinir. Çok fazla hastalanıp, çok fazla antibiyotik kullanıyorsanız, beta-glukan içeriğine yönelin. 
  4. Düzenli yulaf tüketimi sonrasında kötü kolesterol seviyeniz düşecektir. 
  5. Özellikle bakım evlerinde laksatif (bağırsak çalıştırıcı) kullanan yaşlılarda en sık görülen problem yetersiz beslenme ve istenmeyen kilo kayıplarıdır. Yulaf ,bu noktada laksatif kullanımını düşürecektir. 
  6. Yine yapılan araştırmalar gösteriyor ki, düzenli yulaf tüketimi, tip 2 diyabet riskini düşürür.
  7. Yulaf, insülin hassasiyetini (direnci) artırır. 
  8. Yulaf tüketimi sonrasında kan basıncınız düşer.
  9. Bir kase yulaf yediğinizde, özellikle sabah kahvaltısı sonrasında kendinizi oldukça tok hissedersiniz. Bunun nedeni yulafın içeriğindeki yoğun liflerdir. Yulaf vücutta yavaş yavaş sindirilir ve bu vesileyle açlık hissiniz de dengelenmiş olur. 
  10. Yulafla yapılan kürler, kuru, kaşıntılı ve dökülen ciltlere çok iyi gelecektir. 

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..