Avakadonun Faydaları

Yazar Gökhan Asan on Saturday, 25 October 2014 | 01:02

Sağlığınız için düzenli avakado tüketin!


 Avakadonun Faydaları

  • Avakado, vücuttan zararlı toksinlerin atılmasına yardımcı olur. İyi bir antioksidandır.  
  • Kolesterol seviyenizin yükselmesini engeller (içerisinde birçok doymamış yağ asidi barındırdığından). 
  • Avakado cildinizin yaşlanmasını geciktirir. (İçerisinde bulunan 14 adet mineral bunun en büyük sebebidir). 
  • Bağışıklık sistemini geliştirir. 
  • Kandaki kırmızı kan hücrelerinin oluşumuna destek veren avakado, iyi bir demir kaynağıdır.
  • Bir adet avakado yaklaşık 160 kalori içerir, bunun yanında 2 gram protein ve 15 gramda sağlıklı yağ içeriği vardır.
  • İçeriğinde K, C, B5, B6 ve E vitaminleri mevcuttur, ve bunun yanında folik asit, potasyum da içerir. Bunların yanında az miktarda magnezyum, manganez, demir, çinko, fosfor, bakır, ve A, B1, B2 ve B3 vitaminlerini içerir. 
  • Potasyum birçoğumuzun yeterince alamadığı bir mineraldir. Vücudun kan basınç seviyelerini düzenler, ve oldukça önemlidir. İşte tam bu noktada avakado devreye girer ve vücuda bolca potasyum enjekte eder, hatta öyle çok ki potasyum miktarı çok olan muz bile geride kalır. 
  • İçeriğindeki kalorinin %77’si içerdiği yağlardan gelir. Bu da avakadoyu gelmiş geçmiş en yağlı besinlerden birisi yapar. Ama bu yağ öylesine bir yağ değildir. Avakadonun içerdiği yağın büyük bir bölümü oleyik (mono doymamış yağ asidi) asittir. Bu zeytin yağının ana içeriğidir ve kansere meyilli genler üzerindeki olumlu etkileri bilinmektedir. 
  • Avakado ciddi oranda lif içerir. İçeriğindeki lif, kilo kaybına yardımcı olur, kan şekerinin düşmesine yardımcı olur ve birçok hastalığın önlenmesinde önemli bir etkendir. 
  • Kalp krizinden ölüm oranlarının bu kadar yüksek olduğunu hesaba katarsak, kalbimize dost her şeyi tüketin derim. Peki avakado kalbimize nasıl yardımcı oluyor? 
  1. Avakado, vücuttaki kolesterol seviyesini ciddi oranda azaltır. 
  2. Kan trigriselid seviyesini %20 oranında azaltır. 
  3. LDL tip kolestrolü %22 oranda azaltır. 
  4. HDL tipi (iyi olan) kolesterolü %11 oranında artırır. 
  • Düzenli olarak avakado yiyenlerin daha fit olduğu gözlemlenmiştir. Bunun yanında göbek bölgesi daha az yağlanma gösterir. 
  • Avakado diğer besinlerden antioksidan alımını hızlandırdığı gibi, kendisi de yüksek oranda antioksidan kaynağıdır. 
  • Özellikle göz sağlığı için çok önemli olan lütein ve zeaksantin çok önemli iki kaynaktır. Bu ikisinin katarakt oluşumuna engel olduğu bilinmektedir.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..