Karpuzun Faydaları

Yazar Gökhan Asan on Tuesday, 11 June 2013 | 07:47

Yaz mevsiminin en sevilen meyve listesinin başında gelen karpuz, B ve C vitaminleri açısından zengindir. Aynı zamanda sodyum, kalsiyum, potasyum ve demir mineralleri açısından da oldukça zengin olan karpuzun faydalarını biliyor musunuz?

Karpuzun Faydaları :

  1. Karpuzun yüzde 95'lik kısımı sudan oluşmaktadır. Bu yüzden vücudun iç temizliği için çok faydalı bir meyvedir.
  2. Karpuzda bol miktarda C Vitamini bulunur. Ayrıca antioksidan ve beta-karoten özelliği bulunan karpuzun, birçok kanser çeşidinde tedavi edici özelliği bulunmaktadır.
  3. Çok iyi bir idrar söktürücü olan karpuz, bağırsakları ve kanı temizler.
  4. Kalp fonksiyonlarının ve kan basıncının düzenlenmesinde yardımcı olur.
  5. Karpuz yüksek miktarda lif içerir ve kalorisi çok düşüktür. İçerisinde yağ ve kolestrol bulunmaz. Bu yüzden diyet yapanlar için, diyet listesinde olması gereken meyvelerdendir.
  6. Karpuzun kendisi kadar çekirdekleri de faydalıdır. Çekirdeklerinde cucurbocitrin adı verilen bir madde bulunur. Bu madde kan basıncını düşürür ve böbrek fonksiyonlarını düzenler.
  7. Cinsel gücü arttırıcı özelliği vardır.
  8. Vücuda zindelik verir ve kemik gelişimini destekler.
  9. Karpuzun içerisinde laykopen ismi verilen maddeden bulunur. Kanserin nedenlerinden bir tanesi de doku ve organların zarar görmesidir. Laykopen, antioksidan özelliği sayesinde zehirli toksinlerin dokulara ve organlara yapışmasını engeller. Dolayısı ile bu maddenin kansere karşı koruyucu özelliği vardır.

Karpuz Nasıl Seçilir ?

Karpuz seçerken olgun olmasına dikkat edilmeli. Olgun karpuz seçmek için ise dış kabuğunun parlak değil mat olmasına dikkat etmek gerekir. Ayırca dışında bulunan yeşil kabuk tırnak ile kazılmaya çalışıldığında kolayca soyulabilmeli, toprağa oturan kısmı ise açık sarı olmalı. Kesmece karpuz alıyorsanız, kırmızı renginin parlak, çekirdeklerinin ise koyu olması gerekir.

Karpuzun faydalarından mümkün olduğunca faydalanmak için aç karnına yemek gerekir. Tok karnına yenilen karpuz hazmın zorlaşmasına neden olabilir. Ayrıca diğer birçok meyvede olduğu gibi karpuzun da en vitaminli yeri kabuğudur. Bu yüzden karpuz tüketilirken beyaz kısımlarının da tüketilmesi gerekir.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..