Erik ve Faydaları

Yazar Gökhan Asan on Wednesday, 12 June 2013 | 08:03

Vücut için gerekli olan ve her gün alınması gereken C vitaminini içerisinde bolca bulunduran, ayrıca A, K vitaminleri, potasyum, magnezyum ve sodyum bakımından da oldukça zengin olan eriğin faydaları saymakla bitmiyor.


Eriğin Faydaları :

  1. Lif açısından zengin olan erik, kabızlığı engeller, sindirimi kolaylaştırır ve gaz problemi yaşanmasını engeller.
  2. Beden ve zihin yorgunluğunu engelleyerek vücuda enerji verir.
  3. Düzenli olarak tüketildiğinde, özellikle yaşlılar da, görme sorunlarını azalttığı söylenmektedir.
  4. Yeşil erikte yüksek miktarda antioksidan bulunmaktadır. Bu özelliği sayesinde beyin ve kan yağ iç zarınının zarar görmesini engeller.
  5. Diş sağlığını güçlendirir. Diş etleri üzerinde olumlu etkileri vardır.
  6. Kan için önemli olan K Vitamini, erikte bolca bulunduğu için, düzenli erik tüketmek kan akışkanlığını kolaylaştırır, kan yapımını hızlandırır ve demir eksikliğinin giderilmesinde yardımcı olur.
  7. C Vitamini bağ dokularının sıkı kalmasına yardımcı olur. Erikte yüksek miktarda bulunan C vitamini sayesinde vücudunuz daha sıkı ve fit bir görüntüye sahip olur.
  8. Kilo vermek isteyenlerin kan şekerinin dengeli seyretmesi gerekir. Erik kan şekeri seviyesini olumlu yönde etkiler. Bu yüzden kilo vermek isteyen kişilerin günlük olarak belirli bir miktar eriği mutlaka tüketmesi gerekir.
  9. Romatizmaya iyi gelir.
  10. Östrojen hormonunu dengeler.
  11. Akciğer sağlığı için faydalıdır. Düzenli olarak yeşil erik tüketenlerin astım, akciğer kanseri, öksürük ve kronik akciğer sorunlarını çok daha az yaşadığı yapılan araştırmalar ile belirlenmiştir.
  12. Regl düzenleyici özelliği vardır.
  13. Gebelikte erik tüketimi de önemlidir. Özellikle gebeliğinin son aylarına doğru sindirim problemi yaşayan gebeler için bu sıkıntının hafiflemesine yardımcı olur.
Taze olarak tüketilebilinen eriğin kurusu da çok faydalıdır. Bahar aylarının gelmesi ile birlikte manavlarda bulabilceğimiz bu mucizevi meyveyi tüketirken aşırıya kaçmamaya dikkat edilmeli. Her gıda da olduğu gibi erik tüketiminin de fazlası bünye için zararlı olur.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..