Su içmenin faydaları

Yazar Gökhan Asan on Friday, 1 March 2013 | 11:36

Su içmenin vücudumuz için ne kadar önemli olduğu hakkında hepimizin az çok bilgisi var. Uygulanan diyet programlarında, hastalık sırasında kullanılması gereken antibiyotik ile birlikte, sabahları aç karna, sirke ile, limon ile kısacası hayatımızın her alanında yer alıyor su.




İnsan aç kalarak 7 güne kadar dayanabilirken, susuzluğa sadece 3 gün dayanabilmektedir. Yetişkin bir erkekte vücut ağırlığının % 60'ı su iken, yetişkin bir bayanda bu oran % 50'dir. Su oranı yeni doğan bir bebekte vücut ağırlığının % 70-75'i kadar olurken, yaş ilerledikçe bu oran azalır. Yetişkin bir insanın alması gereken su miktarı günde 8 bardaktır, bu da yaklaşık olarak 1,5 - 2 litre suya tekabül eder. Hayatımız için son derece önemli olan suyun faydalarını inceleyecek olursak :

Doğal bir iştah azaltıcı olan su, içerisinde yağ, kalori olmayan, vücudumuz için doğal enerji sağlayan bir besindir. Vücuttaki yağların yakılmasına yardımcı olan su, aynı zamanda midede tokluk hissine neden olur. Kişi yeterli suyu alamadığı zaman bağırsaklardan su çeker ve bu da kabızlığa neden olur. Karaciğerin başlıca görevi depolanmış yağları enerjiye çevirip yakmaktır, fakat böbrekler susuz kaldığı zaman karaciğer düzgün çalışamaz ve yağlar vücutta depolanır. Endorfin hormonu salgılamayı engelleyerek, gereksiz olarak yemek yemeyi engeller. Ayrıca vücut yeterli miktarda su alamazsa bu beyin tarafından tehlike olarak algılanır ve vücuda giren su depolanmaya başlar, bu da vücutta ödem oluşmasına, el ve ayaklarda şişmelere yol açabilir.

Bol miktarda sıvı alımının böbrek taşı oluşumunu engellediği tespit edilmiştir. Bol su içmenin oluşmuş böbrek taşlarının düşürülmesinde yardımcı olduğu, idrar yolları enfeksiyonu ve kanamalı hastalıkların da su içerek kontrol altına alınabileceği uzmanlar tarafından açıklanmıştır. Su içmek özellikle böbrekler için çok önemlidir. İçtiğiniz her yudum suyun ilk önce böbreklerinizin susuzluğunu giderdiğini, yeterli su içtiğiniz takdirde böbreklerinizin çalışmasının güçlendiği, ve böbreklerimizin vücudumuzu toksik ve artık maddelerden temizlerken, suyun yardımcı olduğu aklınız bir köşesinde her zaman bulunmalı.





Su, kan akımı sayesinde vücudumuzun her yerine oksijen ve besin taşıyarak, taşıyıcı bir rol üstlenir ve vücudu atık maddelerden uzaklaştırır. Vücut sıcaklığının dengelenmesinde yardımcı olurken, kan ve lenf sisteminin büyük kısmını oluşturur. Kuru ciltler için su daha da önemlidir. Çünkü içilen su ile birlikte cildin nem dengesi sağlanır ve cildin daha parlak görünmesine yardımcı olur. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir ve zinde kalmaya yardımcı olur. Besinlerin sindirilmesine yardımcı olur, emziren bayanlarda süt oranını arttırır.

Her ne kadar hayat kaynağı olsa da belirli durumlarda su tüketimine dikkat etmek lazım. Vücudun suyu çok tuttuğu durumlarda, ödem oluşumu, böbrek yetmezliği, kalp yetmezliği ve siroz hastalığı gibi durumlarda su tüketimini belirli bir seviyede bırakmak lazım.

Sıcak su içmenin yağları daha çabuk parçaladığı yönünde söylentiler mevcuttur, fakat bu yönde herhangi bir bilimsel gerçeklik yoktur.

Bütün bunların yanında suyun kalitesi de oldukça önemlidir ama yaşadığımız coğrafyada en büyük sıkıntılardan biri de musluktan akan suya güvenimizin sıfır olması ve çeşitli su markalarına, aslında çok arzu etmesekte deli gibi hücum etmemiz. Birde bütün bunların üstüne son zamanlarda çıkan damacana sularının sağlıksız olduğu yönündeki haberleri de koyun ve sonuç şu, hemen hemen 10 kişiden biri, su arıtma yöntemleri ve bunlar arasında en popüleri olan su arıtma cihazları konusunda master ve doktora sahibi.

Neyse, konumuza dönelim! Su içmek için, susamayı beklemeyin. Su içme alışkanlığı kazanmak çevresel faktörler ile ilişki içerisindedir. Su tüketiminizi artırmak için çalışma masanızın üzerinde içi su dolu bir sürahi bulundurabilirsiniz. Evinizin ya da çalışma odanızın belirli köşelerine ' su iç ' yazılı kağıtlar asabilirsiniz. Kendinize şık bardaklar alabilirsiniz. Unutmamanız gereken diğer bir nokta ise, içilen hiç bir sıvı maddenin suyun yerini tutmayacağıdır. Çay, kahve, kola, meyve suları gibi içeceklerden hiç biri su yerine geçmez. Ayrıca bunlar vücudun ekstra kalori almasına neden olur.




Sağlıklı ve zinde bir yaşama sahip olmak için, suyun ne kadar önemli olduğunu unutmayın ve günde en az 8 bardak su için. Eğer ideal kilonuzun üstündeyseniz, fazla olan her 12 kilogram için 1 bardak daha su içmeniz gerektiğini unutmayın...

Unutmadan,  tüketeceğiniz suyun Ph dengesi de çok önemli. Uzmanlar Ph dengesi yüksek, doğal mineraller bakımından zengin suları tüketmenizi öneriyor.




0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..