Aşırı C Vitamini Tüketmek

Yazar Gökhan Asan on Monday, 28 April 2014 | 01:41

C vitamini tüketimine dikkat!
C vitamini (askorbik asit), vücut için çok temel ve gerekli bir yapı maddesidir. Bu yapı maddesi suda çözülebilir, vücudun gelişimine ve büyümesine destek verir. Bunun yanında C vitamini demir emilimine de yardımcı olur.

Vücudunuzun C vitamini üretmediğini ve depolamadığını hesaba katarsanız, beslenme zincirinize C vitamini eklemeniz önemlidir.

Meyveler arasında en çok askorbit asit içerenlere limonu, portakalı, kiviyi, ve greyfurtu örnek verebiliriz. Çoğu zaman büyük bir portakal, ya da belli miktarda brokoli bile vücudun C vitamini ihtiyacını karşılayabilir.

Yetişkinler için günlük C vitamini alımı, 65 ila 90 miligram arasındadır. Şimdi vücudun fazlasıyla ihtiyaç duyduğu C vitamini aşırı şekilde vücuda giriş yaparsa neler olur ona bakalım;

Çok Fazla C vitamini Alımı ve Sonuçları

  • İshal
  • Bulantı
  • Kusma
  • Kalpte yanma hissi
  • Kramp
  • Baş Ağrısı
  • Uykusuzluk
  • Böbrek Taşı

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..