Sağlıklı yemek pişirme yöntemleri

Yazar Gökhan Asan on Wednesday, 6 November 2013 | 09:05

Sağlıklı yemek pişirmek
Beslenme insan hayatı için çok büyük önem taşımaktadır. Beslenmek denilince insanların aklına ilk olarak açlık bastırmak, karın doyurmak gelebilir. Fakat vücut ihtiyaç duyduğu enerjinin hemen hemen % 50 ' sini yediği besinlerden karşılamaktadır. Bu nedenle insan hayatı için dengeli ve yeterli beslenmek çok önemlidir. Yediğimiz besinlerin, besin değerleri bu anlamda çok büyük bir önem taşımaktadır. Tabi yemekleri ne şekilde ve hangi yöntemle pişirdiğimiz de en az besin değerleri kadar önem taşımaktadır. Çünkü bizim için gayet sağlıklı ve enerji ve vitamin açısından zengin bir menüyü yanlış bir yemek pişirme yöntemi kullanarak son derece zararlı ve sağlıksız bir duruma getirebiliriz.

Yemek pişirirken sağlıklı yemek pişirme yöntemlerini ve sağlıklı materyalleri kullanmalısınız. Böylelikle yediğiniz öğünden aldığınız faydayı iki katına çıkarabilirsiniz. Hangi yemek pişirme yöntemlerinin sağlıklı olduğunu ve yemek pişirirken dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğunu bilmiyorsanız bu yazı tam size göre...

Sağlıklı yemek hazırlama yöntemleri :

  1. Dondurucularda bulunan yiyeceklerin buzunu çözdürürken, buzlu yiyecekleri derin dondurucu kısmından alıp buzdolabı kısmına koymalısınız. Buz çözme işlemi oda sıcaklığında ya da herhangi bir ısıtıcının üzerinde olmamalıdır. Ayrıca buzu çözülmüş bir yiyeceği tekrar dondurucuya koymamalısınız.
  2. Sağlıklı pişirme yöntemleri olarak buharda pişirme, ızgara, buğulama, haşlama ve fırında pişirme yöntemleri sıralanabilir. Yağda kızartma ve kavurma sağlıklı pişirme yöntemleri değillerdir.
  3. Sütlü tatlı yaparken de dikkat etmeniz gereken hususlar vardır. Bunlardan en önemlisi süt, un ve şekeri birleştirerek yaptığınız tatlılarda şekeri tatlı ocaktan inmeye yakın eklemelisiniz.
  4. Bazı sebzeleri haşlamadan pişirmek mümkün olmayacağı için, haşlama yöntemini seçtiğinizde süreye çok dikkat etmelisiniz. Çünkü ısıda kalınan süre arttıkça besinlerin vitamin değerleri ölmektedir.
  5. Yemek yaparken kullandığımız malzemeler de çeşitlilik göstermektedir. Çiziklerle dolu bir teflon tencere ya da tava, içerisinde kanserojen maddeler bulundurabilir. Bu yüzden çizilen teflon eşyalarınızı kullanmamalısınız. Teflon yerine seramik tencereler kullanmak sağlığınız açısından daha faydalı olacaktır.
  6. Sos ve çorbalarınızda krema kullanmanız gerektiği durumlarda, krema yerine az yağlı süt kullanmak yemeğinizin daha sağlıklı olmasını sağlayacaktır.
  7. Küçük ve ince parçalara ayrılmış yiyecekleri pişirmek için kullanılan sote etme yönteminde, kullanacağınız tava yapışmayan tava ise yemeğe yağ eklemenize gerek yoktur. Eğer tavanız böyle bir özelliği yoksa 1 tatlı kaşığı yağ kullanmanız yeterli olacaktır.
  8. Mangal yapmak toplum olarak hepimizin sevdiği bir yöntemdir. Fakat mangal yaparken de dikkat edilmesi gereken mevzular tabiki mevcut. Mangal ile et arasında en az 15 cm' lik bir mesafenin olması gerekiyor. Aksi takdirde et ateşe ne kadar yaklaşırsa kanserojen etkisi o kadar artmaktadır.
  9. Düdüklü tencereyi mümkün olduğunca az kullanmakta fayda var. Çünkü düdüklü tencerede sıcaklık maksimum dereceye çıktığı için yemeğin besin öğeleri azalmaktadır.
  10. Kek yaptığınızda kullanacağınız sütü yağsız seçerseniz kekin kalori miktarını azaltmış olursunuz.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..