Yumurtanın Faydaları ve Bilinmeyenler

Yazar Gökhan Asan on Saturday, 5 October 2013 | 02:05

Yumurta tüketmekten korkmayın! Unutmayın ki yumurta sağlıklı bir beslenme için olmazsa olmaz besin değerlerine sahip, faydalı bir besindir. Yumurta çok zengin bir protein kaynağıdır. Kemik ve kıkırdak yapısında, kan dolaşımında ve deri sağlığında oldukça söz sahibidir bu besin. Vücut proteini, dokuları oluşturmak ve tamir etmek için kullanır, bunun yanında enzimlerin, hormonların ve diğer vücut kimyasallarının oluşumunda da protein yer alır. Ama ne yazık ki , vücut yağın ve karbonhidratların aksine, protein depolaması yapmaz ve yeni bir kaynak ihtiyacı duyduğunda protein saklayacak bir haznesi yoktur. Bu sebepten yumurta, bu tip protein yoksunluklarında ciddi bir kaynak olacaktır.

Bir diğer önemli besin değeri ise riboflavin ve B2 vitaminleridir . Riboflavin suda çözülen bir vitamindir ve normal hücre fonksiyonları, büyüme ve enerji üretiminde çok önemli bir yere sahiptir. Bir çoğumuzun yemekten kaçındığı yumurtanın sarısı, aslında düşündüğümüzün aksine düzgün tüketildiğinde vücut için olmazsa olmazlardan bir tanesidir. Çoğunlukla yağdan oluşan yumurta sarısı, her yüz gramında yaklaşık 1,33 gram kolesterol içerir. A ve B vitaminleri yönünden oldukça zengindir, bunun yanında kalsiyum, fosfor, demir ve lesitin bakımından da bulunmaz bir cevherdir. Yumurtada olan vitaminleri sakın göz ardı etmeyin.

Yumurta da bulunan demir vücutta çok hızlı ve kolay bir şekilde emilir ve işleme konulur. Beslenme uzmanlarının ifadelerini göz önünde bulundurursak, kolesterol seviyenizi hoplatmadan veya kandaki yağ seviyenizi riske atmadan, her gün bir adet yumurta yiyebilirsiniz. Yumurtayı çok seviyorum bir tane yetmez diyorsanız, bir tam yumurta ve birkaç adet beyaz (sarıları yemeyin) ile kolesterol seviyesini dengeleyebilirsiniz. Kilo almaktan korkanlar için şunu da belirtmeliyim ki bir adet yumurta 80 kalori ve yaklaşık 5 gram yağ içerir. Bunu dikkate aldığınızda yumurtayı tamamen kesmektense, sayıyı azaltmak vücudunuz için daha avantajlı olacaktır.

Yumurta alırken ve onları saklarken dikkat etmeniz gerekenler; 

  1. Yumurta, soğutucu dolaplarda tüketiciye sunulmuyorsa uzak durun. 
  2. Yumurtaların çok çabuk bozulabildiğini sakın unutmayın, eğer kırık, çatlak, kabuğu çok ince ve dışarıdan bakıldığında aşırı pürüzlü ürünler görürseniz uzak durun. 
  3. Yumurta gözenekli (yaklaşık 17.000) yapısından dolayı çok güçlü kokuları rahatlıkla emebilmektedir, bu sebepten yumurta ile kokusu etkili ürünleri sakın ha yan yana bulundurmayın. 
  4. Yumurtayı sadece kullanmadan önce yıkayınız, sakın ha yumurtaları eve getirir getirmez yıkamayın. Üzerindeki doğal koruyucu bozulmasın dikkat. 
  5. Yumurtanızı en geç 3 hafta içinde tüketmeye gayret edin.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..