Sandbox filtresi ve çıkış yolları

Yazar Gökhan Asan on Tuesday, 16 July 2013 | 08:40

Google sandbox yeni kurulmuş, spam websitelerin çabucak değer kazanmasını ve bütün verileri alt üst etmesini engellemek için ortaya çıkan bir filtre sistemi olarak adlandırılabilir. Sandbox mağduru! bir site çok kaliteli anahtar kelimelerden, sağlam içeriklerden bile ciddi sıralamalar alamaz. Bu aşamada sizi çok güvendiğiniz pagerank değeriniz ve onlarca, belki de yüzlerce kaliteli backlinkiniz bile kurtaramaz.



Peki neden böyle bir filtre var? 

Aslına bakarsanız birinci ve en geçerli neden sitelerin ani ve hak etmedikleri yükselişlerini önlemek ve dolayısıyla dünya üzerindeki ve daha bir çok alandaki sıralamalarda website sahiplerine hak ettikleri değerleri vermek. Aslında website sahipleri bilir, google yeni bir sitenin sahip olduğu onlarca linki kesinlikle masum görmez ve bir süre sonra spam olarak algılar. Bunun yanında spam sitelere sahip kişiler, sitelerini spam içerikle, yüzlerce lüzumsuz linkle şişirmekle uğraşırken aslında tek amaçları eşe dosta hava atmak değildir. Asıl amaç çok daha duygusaldır. Siteyi belli bir düzeye getirip sonrasında, google’ın çalışma prensiplerine hiç uymayan sitelerini çok ciddi rakamlara satmak ve sonrasında işin bütün pisliğini kendisinden sonraki site sahibine aktarmak, spam severler için çok daha akılcı bir yoldur. Ve inanın bana bu onlarca, yüzlerce kez tekrarlanabilecek bir işlemdir. Sandbox sayesinde bu durumda ciddi ölçüde engellenmiştir.

Bu filtre ne zaman ortaya çıktı? 

Aslına bakarsanız birçoklarına göre sandbox, 2004 yılının Mart ayında ortaya çıktı. Bu tarihten itibaren website sahipleri yeni kurdukları websitelerinde ilk birkaç ay ciddi bir başarı sağlayamadı. Yine aynı website sahipleri çok ciddi pagerank değerleri, güçlü backlinkleri ve özgün onlarca içerikleri olmasına karşın başarısızlıklarına şaştı kaldı. Bu tarihle ilgili ilginç bir detayda bu tarihten önce site sahibi olanların sandbox'a düşmeyeceği yönünde. Bu ifadeyi birçok seo ustasından duyabilirsiniz ama aslında bakarsanız bu doğru değil. Şu an için sandbox site seçmiyor, aslında siz onu çağırıyorsunuz.

Hangi siteler Sandbox'a düşebilir? 

Aslında her site o veya bu şekilde bu filtreye düşebileceği gibi, asıl sorun, yeni websitesi için ciddi anlamda rekabet gerektiren anahtar kelimeler (keyword) üzerine çalışma yapan sitelerde yaşanmaktadır. Her site bir miktar zamanını sandbox içerisinde geçirirken, bu anahtar kelimelerle kafayı bozmuş yeni siteler, sandbox'ta en uzun oturum iznine sahip olurlar. Eğer ciddi rekabet gerektiren keywordler üzerinde çalışmalarınız yoksa, sandboxa girme ihtimaliniz iyice düşecektir.

Site ne kadar Sandbox'ta kalır? 

Anahtar kelimelerinizin rekabet miktarı ile doğru orantılı olarak bu süre 6 aya kadar uzayabilir. Ama genelde sağlıklı süreç 3 ile 4 ay arası kabul edilir.

Sitemin Sandbox'a düşüp düşmediğini nasıl anlarım ? 

Sitenizin pagerank değeri oldukça yüksek ise (5-6), linklerinize güveniyorsanız ve sürekli güncel içerik girmenize rağmen hala çoğu aramada ciddi bir sıralamanız yoksa, sandbox sizi çağırmış olabilir. Bunun yanında çok önemsiz, rekabetin çok az olduğu anahtar kelimeler için çok ciddi sonuçlar almakta, sandbox belirtilerinden olabilir. Bunun da nedeni sandbox filtre sisteminin önemsiz anahtar kelimelerden çok, önemli, rekabetçi, spam olasılığı çok yüksek keywordler üzerine yoğunlaşmasıdır. Bu durumda basit anahtar kelimeler filtre dışı bırakılır diyebiliriz.

Tavsiyeler

  • Sandboxa girmek sitenin sonu değildir, bunu hiç unutmayın. İhtiyacınız olan en önemli şey zaman ve sabırdır.
  • Siteniz bu durumda iken ilk yapmanız gereken şey taze, kanlı canlı anahtar kelime girişleri yapmak ve sitenize kaliteli linkler almaktır. Ama lütfen sitenizin yaşı ile link sayınız arasındaki oranı tutturmaya bakın. Demek istediğim 2 haftalık bir siteye saçma sapan link çalışmalarına para verip 250 tane backlink almayın. 
  • Yazdığınız içerik ile anahtar kelimeleriniz alakalı olmasına çok ama çok dikkat edin. Yani kulak enfeksiyonu ile ilgili bir yazınıza, kalp hastalıkları ile ilgili anahtar kelimeler koymayın.
  • Do follow ve no follow linkleriniz arasında bir denge olmasına dikkat edin.
  • Kaliteli, pagerank ve trustrank değerleri yüksek sitelerden link almaya özen gösterin, kırık bozuk linkleri sitenizde barındırmayın. 
  • Uzun lafın kısası kısadan hisseci olmayın, yavaş yavaş düzgün adımlar atmaya gayret edin. Her türlü spam içerikten uzak durun.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..