Ramazanda Doğru ve Dengeli Beslenmek

Yazar Gökhan Asan on Saturday, 6 July 2013 | 13:31

Ramazan ayının yaz aylarına denk gelmesi, aç kalınacak sürenin uzaması, sıvı alımının azalması ve beslenme alışkanlıklarının değişmesine neden olmaktadır. Midenin uzun süre besinsiz kalması ve günde en az 3 olması gereken öğün alışkanlıklarının ramazan ayında 2' ye düşmesi bir takım sıkıntıları da beraberinde getirecektir. Unutkanlık, kabızlık, baş dönmesi, kilo alma, uykusuzluk hali, kan şekerinin düşmesi ve baş ağrısı gibi sıkıntılar yaşanabilecek sıkıntıların arasında sayılabilir.
Ramazan ayında yaşanma ihtimali olan bu sıkıntıları en aza indirmek için ramazanda beslenme düzenimizi sağlıklı hale getirmeli ve yeniden düzenlemeliyiz.

Ramazanda Beslenme Önerileri :

  1. Sahur yapmak için mutlaka gece uyanın. Sahur yapmadan oruç tutmak, açlık süresinin daha fazla uzamasına ve bu da sağlık problemlerinin yaşanmasına neden olacaktır.
  2. Sahuru, erken yapılan bir sabah kahvaltısı gibi düşünün ve sahurda peynir, yumurta, domates, salatalık gibi hafif besinler tüketin. Sahur vakti tüketilen ağır, tuzlu ve yağlı yemekler, ertesi güne daha fazla susamanıza ve kilo almanıza neden olacaktır.
  3. İftara mümkün olduğu kadar çorba ile başlamaya gayret edin. Çorbanızı tükettikten sonra ana yemeğe geçmeden 5-10 dakika ara verin. Bu ara, uzun süre aç kalan midenizin birden dolmasını engelleyerek, sindirim problemi yaşamanıza engel olacaktır.
  4. İftarda seçeceğiniz ana yemeklerin de kızartma şeklinde yapılan ağır yemekler olmamasına dikkat edin. Uzun süre aç kalmak, ramazanda kabızlık problemine de neden olacaktır. Bu yüzden kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olacak mayalı yiyecekler yerine lif oranı yüksek ve posalı yiyecekler tüketmeye çalışın. Lif oranı yüksek yiyecekler kabızlık sorunu yaşamanızı engelleyecektir.
  5. İftar ve sahur arasında 2 öğün tüketmeye özen gösterin. İftar da çok fazla yemek yiyip midenizi şişirmeyin.
  6. Sıvı ihtiyacınızı belirli aralıklarla içeceğiniz su, enerji verecek meyve suları ve az şekerli kompostolar ile karşılamaya çalışın. İftarda midenizi birden su ile doldurmayın. 2 litrelik suyu belirli aralıklarla ve yavaş yavaş tüketmeye özen gösterin.
  7. İftardan 1-1,5 saat sonra yürüyüş yapın. Bu yürüyüş sindiriminizi kolaylaştırmak ile birlikte yavaşlayan metabolizmanızı harekete geçirerek kilo almanızı önleyecektir.
  8. İftar sofrasındaki yemek çeşitliliğine özen gösterin. Hafta da 1-2 defa kırmızı et, kurubaklagiller, hafta da en az bir kez de balık tüketmeye özen gösterin.
  9. Gün boyunca aç kalmak vücutta enerji kaybına neden olacaktır. Yaşanan bu enerji kaybı sonrasında vücudumuz ağır ve şerbetli tatlılardan isteyebilir. Bu isteği mümkün olduğunca engellemeye, tatlı ihtiyacınızı meyveler ile karşılamaya dikkat etmelisiniz.
  10. Yiyeceklerin çok sıcak olmaması da önemli bir ayrıntıdır. Çok sıcak yiyecekler mide problemi yaşamanıza neden olabilir. Ayrıca asitli içeceklerden de uzak durmalısınız. Ayran ya da cacık tüketmek sıvı ihtiyacınızın karşılanmasına yardımcı olacağı gibi, midenizde herhangi bir sıkıntının yaşanmasını da engelleyecektir.
  11. Tansiyon, şeker gibi hastalığı olanlar ile, hamile olan ve emziren bayanların oruç tutmaması gerekmektedir.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..