Ana Sayfa » , , , , , » Metro (2013), gerilim filmi sevenlere duyrulur

Metro (2013), gerilim filmi sevenlere duyrulur

Yazar http://bilginti.blogspot.com/ on Saturday 18 May 2013 | 14:22

Geçenlerde, içinde daha önce isimlerini bir kez dahi duymadığım oyuncuların yer aldığı, orjinal adı Metpo olan Rus yapımı bir gerilim filmini baştan sona izledim. Baştan sona diyorum çünkü bu sıralar o kadar kötü Amerikan filmleri izliyorum ki, çoğu zaman ilk 20 dakikadan sonra filmi sonlandırıyorum ve boşa geçen vaktime lanet ediyorum. Neyse, Türkçe karşılığı Metro olan bu film, adından da anlaşılacağı üzere Moskova'da bir metro istasyonunda geçiyor.

Filmin Konusu :

Yavaş yavaş sular altında kalan metro istasyonunda meydana gelen kaza sonrası onlarca kişi hayatını kaybeder ve buna sudaki elektrik akımına kapılan ve feci şekilde ölen, heyecan içerisinde çıkışı arayan insanlarda eklenince bilanço çok ciddi bir hal alır. Yetkililer kalanların izini sürmektedir. Sonunda bir avuç insan, mucizevi bir şekilde hayatta kalmayı başarır ve mutlu son....

Peki bu film neden izlenmeli ? 

  • Bir defa, sürekli kendini tekrarlayan, konu fakiri, ergen Amerikan hikayelerinden bıktıysanız, bu film size iyi gelecektir.
  • Filmin her saniyesi heyacan dolu, sürekli yükselen bir gerilim grafiği var ve bir gerilim filmi izlerken arzu ettiğiniz de bu olmalıdır. 
  • Görsel efektler bana sorarsanız gerçeğe çok yakın, bu da izlenebilirliği fazlasıyla artırıyor 
  • Oyuncuları daha önce bir kez dahi görmemiş olsam da, bu adamlar iyi oyuncular diyebilirim ki sonraki araştırmalarımda bunun böyle olduğunu anladım. 
  • Filmin şu anki imdb puanlaması 6.7 /10, bana sorarsanız bu filmi izlemek için önemli bir neden. Son bir kaç yıla ait filmlere bir göz atın, ve kaç tane filmin 6 üzerine çıkabildiğine bir bakın. 
  • Film boyunca, bu da nerden çıktı diyebileceğiniz hiç bir nokta bulamadım, belki de bana öyle gelmiştir ama filmde konu bütünlüğü çok iyi sağlanmış. Yönetmen Anton Megerdichev'a saygılar.
  • Çok büyük bir bölümü yer altında geçmiş olsa da, her nasılsa bu filmde yoğun klostrofobik bir duygu hakim değil, en azından rahatsızlık verecek kadar yoğun değil.
  • Uzun lafın kısası, faciaları konu alan filmleri seviyorsanız, Amerikan filmleri artık bir anlam ifade etmiyorsa (hepsi değil) ve iki saatten fazla bir süre gözlerimi açık tutabilirim diyorsanız bu film tam size göre, fragmana bir göz atın ve kararınızı verin........



0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..