Yoğurtlu makarna salatasını denediniz mi?

Yazar http://bilginti.blogspot.com/ on Sunday 28 April 2013 | 01:03

Yapımı oldukça basit, tadı oldukça lezzetli bir salata tarifi daha... Eğer sizde makarnayı her türlü severim ama yoğurtlu olursa bir başka diye düşünenlerdenseniz, yoğurtlu makarna salatasını mutlaka denemelisiniz.

Görüntüsü de tadı kadar güzel olur

Malzemeler :

  • 1 paket burgu makarna
  • 1 kutu konserve mısır (ben tadım marka kullanıyorum)
  • 8-10 adet kornişon turşu (orta büyüklükte, küpler şeklinde doğranacak)
  • 3 diş sarımsak
  • 1 adet salatalık
  • 10-12 adet çekirdeksiz yeşil zeytin (halka şeklinde doğranacak)
  • Yarım demet dereotu
  • Yoğurt
  • 1 küçük kase süzme yoğurt
  • Tuz

Yapılışı :

İlk önce makarnamızı haşlıyoruz.

Not: Ben makarnayı, pilav gibi kavurarak pişiriyorum. Böylece suyunu dökmek zorunda kalmıyorum ve makarnanın vitaminleri bana kalıyor.


  • 2 yemek kaşığı zeytin yağında 5 dk. kadar kavurduğum makarnanın üzerine, 1 parmağı geçecek kadar kaynar su ekliyorum ve suyunu çekene kadar haşlamaya bırakıyorum.
  • Makarna haşlandıktan sonra salatalık ve yoğurtlar hariç diğer malzemeleri bir kapta karıştırın. 
  • Salatalığın kabuğunu soyup rendeleyin, sonra diğer malzemeleri ve makarnayı salatalıkla birleştirin. 
  • Tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra yoğurtları karıştırın. Yoğurt için tam bir ölçü veremiyorum, göz kararı ayarlayabilirsiniz. En son yoğurtlu karışıma sarımsakları rendeleyin, tuzu ekleyin.
  • Dilerseniz azıcık karabiber de ekleyebilirsiniz. Salatanız hazır. Afiyet olsun...


Süzme yoğurt yerine mayonez de kullanabilirsiniz. Ama tavuk salatası tarifinde de bahsettiğim gibi, yoğurtlu salatalarda mayonezin ağır tadını sevmediğim için ben süzme yoğurt kullanmayı tercih ediyorum.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..