NEFİS TAVUK SALATASI TARİFİ

Yazar http://bilginti.blogspot.com/ on Sunday 10 February 2013 | 07:47


Eğer sizde benim gibi hafif tarifleri seviyorsanız, yoğurtlu tavuk salatasını mutlaka denemelisiniz. Tarifi ilk gördüğümde tadının muhteşem olacağından emindim, yalnız ben ufak bir değişiklik yaptım ve tarifte bulunan mayonezi salataya eklemedim. Mayonezin ağır tadını sevmiyorum, ama siz yoğurt ve mayonez karışımından hoşlananlardansanız,  mayonezi ekleyebilirsiniz. Şimdi gelelim tarife ;

Malzemeler :

* 2 adet tavuk göğsü
* Yarım bağ yeşil soğan
* Yarım demet dere otu
* 5 – 6 dal maydonoz
* 2 adet salatalık ( salatalığın sadece kabuklarını kullanacağız )
* 1 adet büyük havuç
* 1 adet yeşil biber
* Yoğurt ve 3 diş sarımsak
* Yarım kase süzme yoğurt ( Eğer mayonez eklerseniz süzme yoğurt kullanmayın.)
* Karabiber , tuz (Yoğurt ve yeşilliklere göre ölçüleri ayarlanacak. Ben sabit bir ölçü veremiyorum.)

Yapılışı :

Tavuk göğüslerini haşlayın ve minik minik parçalara ayırın. Ne kadar küçük olursa, salata da o kadar güzel kayboluyor. Yeşil soğan,  maydanoz, ve dere otunu minik parçalar halinde doğrayın. Havuçları rendeleyin. Yeşil biberi ve salatalıkların kabuklarını doğrayın. Tüm yeşillikleri bir kapta karıştırın, bu karışımdan 1 çay bardağı kadar ayırın.

Daha sonra tavukları ve yeşillikleri karıştırın. Ayrı bir kaba yoğurtları dökün ve sarımsakları yoğurdun içine rendeleyin. Yoğurt ve tavuklu yeşillikleri güzelce karıştırın, tuz ve karabiberi ekleyin. Üzerini ise, ayırmış olduğunuz 1 çay bardağı yeşillik ile süsleyin. Afiyet olsun...... 

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..