Ana Sayfa » , , , , , , » Dengeli ve Düzgün Beslenme

Dengeli ve Düzgün Beslenme

Yazar Gökhan Asan on Wednesday, 9 January 2013 | 00:48






Dengeli beslenmek sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmez unsurlardandır. Beslenmek sadece karın doyurmak için yapılan bir eylem değildir, kişilerin yaşına, yaşam tarzına, yaptığı aktivitelere, genetik ve fiziksel özelliklerine göre beslenme şekli değişir. Besinler çeşitlidir. Her besinin içinde değişik miktarlarda besin öğesi bulunur ve bu besin öğeleri büyüme, gelişme ve sağlıklı bir yaşam için gereksinim oluşturur.
Vücut dokuları için gerekli olan besinler alınamazsa, yeterli enerji oluşmadığı için vücut dokuları gelişemez ve yetersiz beslenme durumu ortaya çıkar.
Yeterince beslenilmesine karşılık, yanlış pişirme yöntemlerinin kullanılması ya da uygun seçim yapılamamasından dolayı vücut yine yeterli besinleri alamamış olur ve bu durumda da dengesiz beslenme ortaya çıkar.

Besinler 3 gruba ayrılır:

Proteinler : Vücudumuzu oluşturan minarallerin %12 ‘sini protein oluşturur.Vücutta sayılayamayacak kadar çok işlevi olan proteinlerin ana işlevi doku yapma ve doku tamiridir. En önemli görevleri arasında enerji sağlama ve sindirim sisteminin çalışmasına yardımcı olmadır. Peki protein nelerde bulunur? Et, tavuk, balık, süt, peynir, kuru fasülye, yoğurt, soya fasülyesi, fındık, fıstık, buğday unu,ceviz, tahıl,lahana, patates gibi günlük olarak çok fazla tükettiğimiz besinlerde bulunmaktadır.

Karbonhidratlar : Vücudun günlük enerjisinin çoğu karbonhidratlardan sağlanır. Karbonhidratların eksikliği vücutta bitkinliğe neden olur. Ekmek, makarna, hamur işi, pirinç, bulgur, nohut, elma,kayısı, greyfurt, lahana karbonhidrat bakımından zengin yiyeceklerdir.

Yağlar : Vücudun başlıca enerji deposudur. Yeterli enerji alınmadığı zaman vücut depodaki yağı kullanır. Deri altındaki yağ insan vücudunun ısısını dengeler.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..