Antrenman Öncesi ve Sonrası Kafein Alımı

Yazar Gökhan Asan on Sunday, 16 November 2014 | 05:23

Doğru miktarlarda alınan kafein, kaslarınızı uçurur.....
Kafeine tutsak yaşıyoruz bu bir gerçek. Şöyle güzel bir kahve ile güne başlamak gibi yok bana sorarsanız. Bu arada güzel kahveden kastım piyasalarda satılan 3'ü bir arada zırvalıkları değil, benim kastım şöyle güzel bir Türk kahvesi veya çekilmiş güzel aromalı bir kahve çeşidi.

Neyse, bugünkü konumuz tabi ki hangi kahve daha güzel hangisinin içimi daha iyi değil. Bu yazımda sizlere kafein ve spor gerçeği hakkında bilgi vermek birinci amacım.

Şimdi gelelim konumuza, doğru miktarlarda kullanıldığında bağımlılık yapmayan! susuzluğu artırmayan! kalbe malbe zararlı olmayan kafein, özellikle yoğun spor antrenmanları yapanlar için vazgeçilmez bir maddedir. Bilinenin aksine, kafein yeterli miktarlarda alındığında hem beyninize, hem kalbinize, hem de kaslarınıza inanılmaz faydalar sağlayacaktır.

 Kafein ve Vücut Geliştirme

  • Antrenmandan bir saat önce (bu saat önemli) kafein alımı yapan bir sporcunun bench press'te  (yatarak yapılan göğüs hareketi) kaldırabildiği maksimum ağırlıkta artış gözlemlenmiştir. 
  • Yine antrenman öncesi alınan kafein, kaldırılan ağırlıklarda artış sağlamanın yanında, vücut dayanıklılığını da artırmaktadır ve bu da antrenman boyunca çok daha fazla set yapabileceğiniz ve spor salonunda kaldığınız süreyi ciddi oranda artırabileceğiniz anlamına gelir. Merkezi sinir sistemine etki eden kafein, bir şekilde acı eşiğinizi yukarıya çeker ve buna bağlı olarak kendinizi koşu bandında ve diğer bütün egzersizlerde ciddi anlamda aktif hissedersiniz. 
  • Yukarıda da bahsettiğim gibi antrenmandan bir saat önce alınan kafein, vücut ısınızı artırır ve buna bağlı olarak da kalori yakımını hızlandırır. Yani kafein iyi bir yağ yakıcıdır diyebiliriz. 
  • İdman sonrasında vücudunuza aldığınız kafein, glikozun kandan kaslara doğru olan yolculuğunu hızlandırır ve bu sayede kaslardaki iyileşme, yenilenme süresi aşağılara çekilir. Glikojen seviyesi ne kadar yüksek olursa, kas büyüklüğünüz de o kadar tatminkar olacaktır. 

Peki, yeterli kafein tüketimi nedir, ne kadar alırsam sınırı aşmam, vücudum buna tepki göstermez?

Vücut ağırlığınızı hesapladıktan sonra, her bir kiloya karşılık 3-6 mg kafein aldığınızı düşünün. Diyelim ki 70 kilosunuz, 210-420 mg arasında alınan kafein size en doğru sonucu, en sağlıklı şekilde verecektir. 

Unutmayın aşırı kafein alımı uykusuzluk, aşırı duyarlılık gibi basit tepkilerden, kafein zehirlenmesine kadar daha ciddi sıkıntılara yol açabilir. Az miktarda kafein almak ciddi bir etki göstermeyeceği gibi, aşırı kafein alımı da sizi Mr. Olympa yapmaz bunları unutmayın ve vücudunuzun tolere edebileceği en uygun düzeyleri kendiniz hesaplayın. 

Kafein ile ilgili daha fazla şey öğrenmek istiyorsanız "Kafein ve Kahve Gerçeği" isimli yazıma göz atmanızı tavsiye ederim. 

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..