Hamilelikte Kalsiyum İhtiyacı

Yazar Gökhan Asan on Friday, 13 September 2013 | 01:04

Sağlıklı beslenmek ve günlük alınması gereken mineral ve vitaminleri düzenli bir şekilde tüketmek sağlıklı bir yaşam için gerekli olan şartların başında gelir. Normal bir yaşantıya sahip olan insan için hangi besinden ne kadar tüketmesi gerektiği, besinlerin günlük vitamin ihtiyacının ne kadarını karşılayabildiği çok önemli bir konu iken, hamilelikte bu önem 2 katına çıkmaktadır.



Hamilelik döneminde olan bir bayanın tüketmesi gereken vitamin ve besin öğeleri miktarı otomatik olarak yukarı çıkmaktadır. Kalsiyum ise normalde de insan vücudu için çok gerekli olmakla birlikte, hamilelikte bu önem iki katına çıkmaktadır.

Kalsiyumun Önemi :

Bilinmesi gereken en önemli nokta, insan vücudunda bulunan kalsiyumun % 99' u kemik ve dişlerde bulunur. Bu yüzden kemik oluşumu ve  diş sağlığı açısından kalsiyumu yeterli miktarda tüketmek çok önemlidir. Özellikle bayanlarda menapoz döneminde görülen kemik erimesinin ( http://www.bilginti.com/2013/02/kemik-erimesinin-osteoporoz-nedenleri.html )en büyük nedenleri arasında kalsiyum eksikliği yer almaktadır. Ayrıca kalsiyum, kas büyümesi, kas gerginliği, enerji üretimi ve kalbin düzenli çalışması açısından da çok önemlidir.

Hamilelikte Kalsiyumun Önemi :

Anne karnında bulunan bebeğin daha doğmadan önce kalsiyum ihtiyacı başlar. Kalsiyumun kemik ve diş oluşumu üzerindeki önemli rolünden yazının başında bahsetmiştik. Anne karnında bulunan bebeğin de güçlü kemik ve dişlere sahip olması için kalsiyuma ihtiyacı vardır ve bebek bu ihtiyacını annenin vücudunda bulunan kalsiyumdan karşılar. Aynı zamanda kalsiyum hem anne adayının hem de bebeğin kalbinin düzenli çalışmasına yardımcı olur. Hamilelik döneminde kalsiyumun düzenli alınması emzirme döneminin de daha sağlıklı ve verimli olmasına yardımcı olacaktır.
Anne adayı alması gereken günlük kalsiyum miktarını almadığı zaman, bebek kalsiyum ihtiyacını annenin kemiklerinde bulunan depodan karşılayacak bu da ileriki zamanlarda annenin kemiklerinde ağrıya ve kemik erimesi rahatsızlıklarına neden olacaktır.

Günlük Kalsiyum İhtiyacı :

Normalde yetişkin bir insanın alması gereken günlük kalsiyum miktarı ortalama 1000 mg' dır. Bu ihtiyaç hamilelik döneminde 500-600 mg daha artmaktadır. Yani hamile bir bayanın günlük olarak tüketmesi gereken kalsiyum miktarı 1500-1600 mg arasıdır. Hamileliğin son üç ayında ise bebeğin iskelet sistemi oluştuğu için bu orana 300-400 mg daha kalsiyum eklemek gerekir. Kalsiyum en fazla süt ve süt ürünlerinde bulunmaktadır. Hamile bayanların günlük olarak ortalama 2-3 su bardağı süt tüketmeleri gerekmektedir. Fakat bazı gebelerde bulunan laktoz intoleransı rahatsızlığı ya da mide bulantısı şikayeti gebelerin süt tüketimini engelleyebilir. Laktoz intoleransı rahatsızlığı yaşayan gebeler marketlerde bulunan, içerisinde laktoz olmayan sütlerden tüketebilirler. Bunun dışında süt tüketemediğiniz durumlarda günlük olarak büyük bir kase yoğurt yemek, iki kibrit kutusu büyüklüğünde peynir tüketmek, 1 büyük su bardağı ayran içmek de kalsiyum ihtiyacınızın karşılanmasında yardımcı olacaktır.

0 yorum:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Bilginti - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..